En lång skön ledig dag 17/5

Molle vaknar upp i Tyringe hos kärleken kl 06.00.Blir skjutsad hem och är otroligt glad för att vara ledig. Sätter mig som vanligt med kaffekoppen och FB. Är lite för trött för att blogga så det får räcka med lite koll av meddelanden och dylikt. Emelie och Tindra har sitt mor och dottermys. Mormor o barnbarnsmys blir det dax för när Emelie vill in och duscha. Planen för dagen är att gå till mitt jobb och fika. Så blir det. Jag ,Jessica,Emelie o Tindra drar ut på stan!!Det flyter på med fika,shopping och en tur till Kvantum för att handla. Så underbart skönt att slippa springa in i affären och ut igen. Är ju ledig! Kan ta d piano. Väl hemkommen vid 16.30- tiden attackeras köket.Det fixas nötfärsbiffar ,potatis .sås,sallad,rårivna morötter,wookgrönsaker och majs. Blir sugen efter ett tag på lite efterrätt så jag slänger ihop en hallonpaj sen är man lagom ljummen och sjunker ner i soffan för lite slappande och bara varande.
♥♥♥
Tänk att man kan ha det så bra. Kan inte låta bli att tänka på dom som går som på nålar hela dagen och ska fixa och dona med allt på en gång, dom som hela tiden måste prestera och va på topp. Väggen nästa säger jag! Nu är jag en av många som faktiskt kan prioritera och njuta istället för att ränna runt som ett skållat ollon! (ursäkta uttrycket)! Varför ska man hålla på hela tiden? Stanna upp ,känn efter hur du mår,ta hand om dej själv. Ta en dusch, ta ett fotbad,läs en bok,mys med barn el barnbarn om det finns några.gå ut en promenix i skogen eller ta(om det nu är väder till det ) en tur till havet o relaxa i en brassestol. Dammråttorna ska ingenstans ,var lugn! Dom är garanterat kvar när du kommer hem.Dom är ju bara ett bevis på(nån klok vän skrev d på FB)att du har ett liv! Då kan du ta tag i det eller göra det nästa dag.Har man bara batterierna laddade så går det.
♥♥♥
Måste vara läskigt det där med att "springa in i väggen".Har aldrig gjort det själv men fy vad pyton man måste må!!. Har haft mina "ups" o "downs" men någonstans har jag ändå tagit mej upp och jag kan säga ett stort TACK!!för det till mina barn och helt otroligt underbara vänner !! När man talar om trollen dyker en av dom upp i skrivande stund !9/5 kl 9.30 så detta får räcka for now.
Ha bälte på och krama varandra i trafiken ;))
Kramiz ♥

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Hittade hit via sannas blogg och ville bara säga godkväll :)

2010-07-07 @ 23:15:06
URL: http://frokenmela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0