Nu har jag hittat hit :))

Det var minsann inte det lättaste att klura ut hur man börjar blogga. Fick vägledning av en fd jobbkompis som nu är bosatt uppe i Stockholm.TACK Madeleine än en gång för hjälpen!!Kruxet var att veta hur sjutton man börjar skriva.Tog ett tag innan jag begrep det.Men nu är jag här!!Känns kul!
Nu gäller det bara att hitta på nåt intressant ,roligt och spännande att skriva om.Hmmm...Står lite stilla just nu.Ett ögonblick...Verkar inte som det blir så mycket ikväll. Kom hem från jobbet för en stund sedan så  det är litta suddigt i hjärnverksamheten :)
Nu hittade jag kursiv stil. Finns tydligen fetstil med.Hur får man tillbaka den gamla vanliga igen?.Tror jag får nöja mej med detta tills jag klurat ut hur det funkar. Vill veta hur man får till det med utseendet på bloggen och hur man får hit foton.
Hur kom jag på att jag ville börja blogga? Nästan alla gör det nuförtiden. Verkar kul!Än så länge ganska ansträngande eftersom jag inte har en susning om hur det funkar,men det kommer nog med tiden. Vill lära mej nya saker.Låta hjärnan jobba(så mycket den nu klarar av förstås)
Som alla vet så har jag blivit mormor!! En härlig,skön bubblande känsla.Faktiskt nästan som att bli förälskad.Inte på samma sätt förstås men ändå samma lyckorus.Ni som blivit morförälder eller farförälder vet vad jag försöker säga. :)Min dotter som varit med om så mycket elände har fått det bra i livet.Börjar nästan gråta av glädje. Nu längtar jag bara efter att få hålla Lilla Tindra ,krama om min dotter och min blivande svärson och tala om för dom att jag är lyckligast på jorden och det är deras förtjänst. Har ni märkt en sak?? jag kom plötsligt på nåt att skriva om.Är det inte lite det som är tjusningen med detta.Plötsligt händer det. TRISS! Hahaha nej jag skoja lite. Man skriver om det som ligger en närmast om hjärtat och då flyter det på bara.Men nu ska jag inte tråka ut er.Detta får räcka som förstagångsbloggare Oj! har skaffat mej en ny identitet. Förstagångsbloggaren Monica Ekman! Fast det är klart då byter jag ju identitet varje gång jag skriver:Nästa gång är jag Andragångsbloggaren Monica Ekman.Nej så kan jag ju inte hålla på.Vilket trams,sånt vill väl ingen vettig människa läsa. Lovar bättring till nästa gång
Keep smiling och var rädda om er och era eventuella kärlekar!
Molle has left the blogg for now
KRAMAR OM! :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Massor med kramar till dig! Och ett stort grattis till ditt första blogginlägg! Vi sitter ju i samma sits, vi är ju förstabloggare! Glöm nu inte att kopiera adressen och klistra in på din status på FB varje gång som du har uppdaterat så att du kan få många läsare!=)

2010-04-22 @ 22:15:21
URL: http://silverliv.blogg.se/
Postat av: molle

Tack Sanna! har klistrat in länken och hoppas att kunna glädja mina läsare som du gör .Kram tebax :)

2010-04-22 @ 22:49:47
Postat av: Kenni

Najs! Googla 'tips för bloggare' om du vill lära dig mer om finliret.

2010-04-23 @ 11:25:48
Postat av: molle

Tack för tipset om tipset och tack för kommentaren!! kramiz :)

2010-04-23 @ 12:05:50
URL: http://mollelife.blogg.se/
Postat av: Agge

Fan,vad ni kan ni,som tillhör Datorgenerationen. Är lite avundsjuk, men har nog inte det där rätta intresset ändå. Nöjer mig så gärna med att läsa era nån gång ibland. Bra jobbat, Monica!

2010-04-23 @ 15:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0