Valborg! 30/4

♥♥♥♥ Som ni ser har jag hittat specialtecken :). Skulle bara vilja kunna hitta teckensnitt och teckenstorlek med.Får kanske byta bloggsida men då måste jag ju ändra allt igen och jag vet inte om jag pallar. Hitta på en massa nya lösenord och annat. Nej jag stannar här ett tag till :)

Nu är det Valborg och för många familjer betyder det Majbål,korvgrillning och annat skoj för barnen. För dom som har småttingar. Själv har jag ju inga minis och det är längesen jag stod vid ett Majbål.Grilla korv och mysa ska jag göra men det blir hemma hos min älskling.Vi eldar i kaminen och kan höra hur vedpinnarna knastrar där .Räcker för mej. Öl,korv och trevligt sällskap. Nice!En promenad senare på kvällen blir det säkert.

Mycket fylla och slagsmål har ju gjort att Systemet i t.ex Lund har stängt idag! Som om det skulle minska på "fyllan".Skulle inte tro det!! Folk passar väl på att handla dagen innan. Jag själv handlar aldrig en fredag för jag tycker det är för mycket folk.Kan inte folk försöka dricka med måtta och bete sig humant ska dom ge fan i att dricka alls tycker jag! Vad tycker ni? Barnen far så illa av det. Skaffa barn och sen sätta spriten som nummer ett rimmar verkligen illa!!Får inte ihop det. Ska man ha familj får man ju sätta den främst. Ta några glas vin eller öl är helt ok bara det sker under ordnade omständigheter och att barnen är väl informerade om sprit  och vad som händer med kroppen om man överdoserar.Tyvärr finns det föräldrar som inte bryr sig . Fy fan för dom! Vet inte vad man ska säga om såna. Tur att inte alla barn har det så men mitt hjärta blöder för dom som är drabbade.:(

Nog om det.Bloggen blev kort men känner att jag måste sluta här.
Klockan tickar. Strax dax för fix. Tar Påga ikväll hem till min älskade som vanligt efter jobbet. Mys,mys och så lite mera mys. Livet är underbart!
Molle lämnar bloggen för helgen men återkommer på Måndag 3/5
Stora kramen ♥♥♥ :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0