Måndag 3/5



Nu är det ny vecka och den börjar bra :). Ledig måndag och tisdag. Gött! Ska gå på Monstermusikal 4/5 där min dotter har en av rollerna. Ska bli jättekul och jag känner mig stolt!

Helgen bestod av fiske på lördagen. Kl 7 var vi på plats vid Verktygsdammen i Tyringe och Ola hann inte mer än få i flugan förrän fisken nappade. Det måste nog va rekord. Dammen kokade av firrar! Vi tillbringade 4h där och det var inte direkt varmt men det var så otroligt kul och rogivande att bara titta på så tiden gick fort. Gick en sväng till matlusten för att inhandla Digestivekex och äpple sen tillbax igen. Solen gjorde oss den äran lite korta stunder och efter  3 lagligt upptagna regnbågsforeller plus en miniaborre va vi ganska nöjda. Att sitta och betrakta på en brassestol,agera HOV-dam(hålla hoven vid napp )och få väga fiskarna va riktigt kul!Inte sista gången jag följer med. det var ju först meningen vi skulle till havet men det var inte väder för det. Hoppas det blir det nästa helg för då bär det iväg! :)

Skulle fotograferat vid dammen men fick inte mobilen med mej. Hade nog inte kunnat återskapa det vackra i den ändå. Man måste uppleva det! Vi grillade flintastek och gjorde mumsiga kalla youghurtsåser med massa olika kryddor och serverade med potatiskroketter- Mumma!! Sen blev det tårta till efterrätt. Olas dotter fyllde år förra måndagen och jag fyller imorgon så den va menad till oss båda. Fuskbotten(inköpt på Hemköp), färdig vaniljsås.hallonsylt och grädde. Garnerade med gelèhallon och vindruvor. Kanonlätt och kanongod tårta! Varför krångla till det? :)Den lyckades jag fotta iallafall

Längtar till jag får träffa lilla Tindra!! Min dotter kommer ner någon gång denna månad och det ska bli skönt att få ner henne så hon kan va i närheten. Oroar mej väldigt mycket ibland för hur hon har det. Men det skulle ju vilken mamma som helst göra eller hur?

Kan inte låta bli att tänka på hur det blir med fisket längs Usa:s kuster. Verkar kört för dom.Olyckan vid oljeplattformen i Mexikanska Golfen är ju förödande! Händer ju så mycket elände nu så hade jag varit troende hade jag trott att det är domedagen som närmar sig.:(

Har lyckats få en liten bild på Gucci. Ska se om jag kan fixa en bättre längre fram.Här kommer den :

Jessicas bebis :). Lite synd att bilden inte blev bättre men den får duga så länge.
Har inte mer på mitt ♥ just nu. Men jag kan hota med att det kommer mera! ;)
Kramar från Molle :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åååh, jag älskar att fiska! Så underbart roligt! Tårtan såg god ut så då var den säkert det!=) Så skönt för dig att få hem dotter och barnbarn, vilket mys ni kommer att ha!<3 Många kramar!

2010-05-03 @ 11:43:13
URL: http://silverliv.blogg.se/
Postat av: molle

Tack för din kommentar Sanna :)Jag fiskar inte själv för det kostar 140kr för icke medlem men det är härligt ändå. Tårtan blev supergo.Vi kommer ha det riktigt bra nu. Jag kan äntligen andas ut! Kram tebax. :)

2010-05-03 @ 12:23:04
URL: http://mollelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0